A kukorica fogyhat


a kukorica fogyhat

A nyár örök slágere a főtt kukorica, de ehetem, ha fogyni akarok? A kukorica fogyhat.

a kukorica fogyhat

Vajon tényleg problémát jelent a fogyókúra során, ha engedsz a kísértésnek, és elrágcsálsz egy cső kukoricát? A kukorica rossz hírét főleg annak köszönheti, hogy számos nagyon erősen feldolgozott étel alapanyaga a belőle kinyert keményítő, ám természetes formájában korántsem ekkora a probléma vele, így némi odafigyeléssel beiktathatod a diétába is.

A nyár örök slágere a főtt kukorica, de ehetem, ha fogyni akarok?

Kalória és tápanyagok a kukoricában A kukorica közepes mennyiségű kalóriát tartalmaz. A főtt, csöves kukorica grammjának elfogyasztásával 86 kalóriát viszel be, ám a fagyasztott változat 93 kalória, míg a konzervami főleg a magasabb szénhidráttartalomnak köszönhető.

a kukorica fogyhat

Éppen ezért a főtt vagy sült csöves kukorica viszonylag könnyen beilleszthető a diétába, ám a konzerv kukoricát jobb, ha nem szórod a saláták tetejére! A kukorica emellett csövenként 4 gramm rostot tartalmaz, ami kifejezetten előnyös, hiszen megelőzi a szorulást, illetve segít az emésztőrendszer tisztulásában.

a kukorica fogyhat

Tápanyagai közt szerény mennyiségben C-vitamint, nagyobb tömegben pedig mangánt és B-komplex-vitaminokat találsz.

Fehérjetartalma 5 gramm, ami a zöldségek közt jelentősnek számít. A kukorica keményítőtartalma önmagában nem jelent problémát, ám fontos, hogy a fogyasztása ne menjen más zöldségfélék rovására, melyek olyan vitaminokról, a kukorica fogyhat gondoskodnak, a kukorica fogyhat a kukorica nem tartalmaz eleget.

a kukorica fogyhat

A magas keményítőtartalmú zöldségekből, mint a burgonya, a kukorica és az édesburgonya, heti adag bőségesen elég.