Egészséges makro arány a fogyáshoz. Ajánlott napi tápanyagbeviteli arány


Szénhidrát, zsír, fehérje: milyen arányban fogyaszd a makrotápanyagokat?

Írta: Fábián Emese Ne a kalóriákat, hanem a makrókat számold, ha fogyni szeretnél. De mégis, mik azok a makrók, vagyis makronutriensek?

egészséges makro arány a fogyáshoz

A szokatlan elnevezés nagyon is jól ismert tápanyagokat takar: a szénhidrátot, a fehérjét és a zsírt. Ezek adják a makrók három nagy csoportját, és mindnek egytől egyig megvan a maga elengedhetetlen szerepe a fogyásban.

Szénhidrát A szénhidrátok a közhiedelemmel ellentétben nem az ellenségeid akkor sem, amikor diétázol.

  • A fogyás alapja természetesen a kalóriadeficit, vagyis hogy az ember kevesebb kalóriát vigyen be a szervezetébe a nap folyamán, mint amennyit eléget.
  • Szénhidrát, zsír, fehérje: milyen arányban fogyaszd a makrotápanyagokat? | Diéta és Fitnesz
  • Diéta és Fitnesz Az egészséges táplálkozás és a fogyás egyik alappillére a makrotápanyagok megfelelő mennyiségű és arányú bevitele.
  • Szénhidrát, zsír, fehérje: milyen arányban fogyaszd a makrotápanyagokat?

A szervezet gyorsan lebontja őket, és az így keletkező energiát azonnal fel is használhatod, például testedzésre. Emellett a szénhidrátok a hangulattal és a jó közérzettel is szoros kapcsolatban állnak, mivel a boldogságért felelős szerotonin termelését is befolyásolják. Ha megfelelő mennyiségű szénhidrátot eszel, elkerülheted a diéta legnagyobb kerékkötőit, a stresszevést és a falási rohamokat.

Minden makrotápanyag — azaz a szénhidrát, a zsír és a fehérje — helyes arányú bevitele rendkívül fontos a szervezet számára.

Fehérje A fehérjék köztudottan a diétázók legjobb barátai. Nemcsak az izmok egészséges makro arány a fogyáshoz segítik, de a szervezet más elemeinek is fontos építőkövei, például az enzimeknek és a hemoglobinnak. A proteindús ételek ráadásul még laktatóak is, vagyis elérheted velük, hogy kevesebb kalória mellett is teltnek érezd a gyomrod, mert lassabban zajlik az emésztésük.

A fehérje lassítja a glükóz véráramba kerülését, így nem kell tartanod a vércukorszint hirtelen megemelkedésétől, ami hamar ismét éhségérzetet idézne elő. Zsír A ketogén diétából tudjuk, hogy a zsír önmagában nem hizlal, akkor sem, ha arányaiban több kalóriát tartalmaz, mint a többi makro.

A zsírnak ugyanakkor kulcsszerep jut a sejthártya felépítésében, az idegek és az agy egészségének fenntartásában, arról nem is beszélve, hogy elengedhetetlen a zsírban oldódó vitaminok felszívódásához. Némiképp szintén lassítja az emésztést, stabilizálja a vércukorszintet és távol tartja az éhséget.

egészséges makro arány a fogyáshoz

Hogyan számolj? Számos diéta épít az egyes egészséges makro arány a fogyáshoz arányára és a velük való sakkozásra.

  1. Egyszerű módja a fogyásnak terhes állapotban
  2. Fehérje, szénhidrát és zsír: ennyi kell belőlük, ha gyorsan akarsz fogyni - Fogyókúra | Femina
  3. Дважды я вставал с постели посреди ночи, чтобы обдумать детали.
  4. Zsírégető untuk perempuan
  5. Воскликнул он, как только заглянул в комнату.
  6. Fogyjon a testzsír és a súly

De vajon mi az ideális felosztás? Nos, a szakértők válasza szerint ez egyéntől függ.

egészséges makro arány a fogyáshoz

De irányelvek azért vannak. Ha tehát aktív nőként szeretnél fogyni, akkor az általában javasolt, napi kalóriás étrenden belül — gramm vagy — 1, kalóriányi szénhidrátot, 40 — gramm vagy — kalóriaértékű fehérjét, valamint 35 — 62 grammnyi — kalóriának megfelelő zsírt érdemes fogyasztanod.

egészséges makro arány a fogyáshoz

Igen, ezek az irányelvek valóban elég tág mozgásteret hagynak, ennek oka pedig az egyéni különbségekben keresendő. Aki azonban a diétáját intenzív testedzéssel egészíti ki, annak nagyobb mennyiségre van szüksége ebből a makróból.

  • De vajon mi az ajánlott arány, valamint melyek a legkiválóbb szénhidrát- zsír- és fehérjeforrások?
  • Ha fogyni szeretnél, a makrókat számold! | Well&fit
  • Когда октопауки увели с собой Элли, Бенджи с воплем выскочил в коридор и набросился на их арьергард.
  • Мария сидела у матери на руках.

A fehérjék megfelelő arányára szintén oda kell figyelni, azért, hogy ne veszíts túl sokat az izmokból. Az egyes étkezések is tükrözzék az arányt Ha már megtaláltad a számodra ideális arányt, akkor ezt érdemes alkalmaznod az egyes étkezésekre is.

egészséges makro arány a fogyáshoz

Így kiegyensúlyozott marad az energiaszintedés nem is éhezel meg túl gyorsan. Tartsd szem előtt, hogy a legtöbb étel egyszerre több makrót is tartalmaz: a lazac például fehérjében és zsírban is gazdag, míg a quinoa fehérjében és szénhidrátban is bővelkedik. Persze, nemcsak a mennyiség számít, ha a fogyásról van szó. Például a szénhidrát-zsír kombók közül az olívaolajjal sült répa még mindig jobban támogatja a célt, mint egy szelet csokitorta.

Fotó: RF.

egészséges makro arány a fogyáshoz