Felső zsírégetők hasizomra, A hasi zsír 4 fajtája - Mutatjuk, melyik mitől szűnik meg - Fogyókúra | Femina


Szinte mindenkinek, aki elkezd edzeni, egyik fő célként a kockahas lebeg a szeme előtt. Elég felső zsírégetők hasizomra naponta felülést és hasprést elvégezni? Miért hatástalanok a kínkeserves edzések? Mitől kezdenek el végre látszódni azok a bizonyos kockák? Egyáltalán, hogyan épül fel a hasizom? A WellnessCafé szakértője, Kiss Gergely, aki számos fitness versenyzővel és Hollywoodi sztárral is dolgozott felső zsírégetők hasizomra együtt, most elárul mindent, amit a lapos és kockás hasról tudni érdemes.

A hasizom felépítése A hasizom 4 fő izomból áll, ezek a külső ferde- a belső ferde- az egyenes- ezek azok a bizonyos kockák! Van még kettő kisebb is: az egyik a négyszögű ágyékizom, amely a gerincünk mellett, hátul található; a másik a piramis alakú izom, amely igazán apró méretű. Ezek az izmok körbeölelik hasunkat, és övként védik azt.

felső zsírégetők hasizomra

Mindannyiunk kedvence a kockásnem más, mint az egyenes hasizom. Érdekesség, hogy felső 3 kockáját körbeveszi a másik három izom, sőt keresztezi a belső ferde hasizom.

Az alhasi szakaszon pedig az egyenes hasizom elé fut be mindhárom másik hasizom.

felső zsírégetők hasizomra

Kiss Geri edző kiemeli, hatalmas tévhit, hogy létezik alsó- és felső hasizom. Felső zsírégetők hasizomra egyenes hasizom ugyanis teljes hosszában végigfut elől a hasunkon, így maximum ennek felső zsírégetők hasizomra egy izomnak lehet a felső és alsó részét jobban megdolgoztatni, ezek felső zsírégetők hasizomra nem különálló izmok.

Az edzőtermekben trendi kifejezéssé vált a core is, amely az angol mag, központ jelentésű szóból került be a fitnesz terminológiájába.

Napi 8 perc edzés, ami formába hozza nyárig az eltunyult hasizmokat: megalapozza a feszességet

A core izom nem más, mint a hasüreget körbevevő izmok összessége. Tehát, amikor hasazunk, a core izmok egy részét is bevonjuk a kőkemény játékba.

felső zsírégetők hasizomra

Minden felső zsírégetők hasizomra a test középpontjából indul a végtagok felé, ezért erős törzzsel az összes többi izomcsoportot is hatékonyabban tudjuk megdolgoztatni. A hasizmokról itt találsz egy szuper videót! A hasizom formálása, erősítése A felépítésből könnyen beláthatjuk, hogy hasizmunkra sokkal komplexebben kell tekinteni, mint eddig tettük, és érthetővé válik, miért nem elég csupán egyetlen gyakorlat a hasizom erősítésére, magyarázza szakértőnk, Kiss Geri.

HAS ERŐSÍTÉSE 12 PERC ALATT KEZDŐKNEK!

A kizárólag hasprést végzők ugyanis csak az egyenes hasizom felső szakaszát edzik. Tudatosnak kell lenni, ahogy az étkezésben is, különben a vágyott siker, a kemény munka ellenére, könnyen elmarad. A hasizom jól reagál felső zsírégetők hasizomra terhelésre, gyorsan erősödik, de sajnos gyengül is. A hasizomgyakorlatoknál kiemelten fontos az összehúzódás fázisa. A csúcsponton felső zsírégetők hasizomra ki kell fújni a levegőt, és kőkeményen ráfeszíteni a hasizmokra.

A leghatékonyabb hasizomgyakorlatok és a javasolt ismétlésszámok A hasprések tehát csak az egyenes hasizom felső szakaszára jók. Az alsó szakaszára leginkább a fordított hasprések javasoltak, amikor a lábat a felsőtesthez közelítjük. Kiss Geri felhívja rá a figyelmet, hogy abban az esetben, ha csak a lábat emeljük a magasba, a hasizmunk kizárólag csak statikus, tartó feladatot fog ellátni.

Eláruljuk a lapos has titkát

Az égő érzés bekövetkezik ugyan, de tényleges összehúzódás nem megy végbe. Ha szeretnénk bevonni őt is a munkába, a medencénket meg kell emelnünk, billentenünk, mert akkor ez az izom is megrövidül, tehát dolgozik.

felső zsírégetők hasizomra

Ferde hasizmokra a forgások, a keresztirányú mozgások a legjobbak. Minden izom statikus erősítésére pedig a plank az ideális gyakorlat. Egy edzés alkalmával érdemes 4 hasizom gyakorlatot beiktatni: egyet felülre, egyet alulra, egyet oldalra, végül pedig jöhet egy statikus erősítő, ajánlja Geri.

A has izomzatának edzése egyszerűen !

Ennél több gyakorlatot csak akkor érdemes végezni, ha valakinek nagyon le vannak maradva a hasizmai, és fel szeretné hozni őket. Az egyes gyakorlatokból ismétlés ajánlott. Kezdőknek szakértőnk azt javasolja, hogy a helyes kivitelezés begyakorlása miatt nyugodtan alkalmazhatnak magas ismétlésszámot. Viszont, ha tényleg a samantha ruth fogyás kockák elérése a cél, akkor súlyra, ellenállásra van szükség, és inkább alacsonyabb ismétlésszámra.

Emiatt csak azt tudom javasolni, hogyha tehetjük, tegyük a hasizom gyakorlatokat az edzés elejére. Tökéletes választás bemelegítés utánra időzíteni. Ilyenkor még van elegendő energiánk, illetve további hőmérséklet növekedést is eredményez.

A leggyakoribb kérdés, amit a vendégek feltesznek neki, hogy hány felülést kell elvégezni naponta ahhoz, hogy végre elérjék várva várt céljukat. Sajnos ilyenkor el kell keserítenie felső zsírégetők hasizomra kérdezőket, mivel a kockahas nem a felülésektől válik láthatóvá. Lokális zsírégetés sajnos nem létezik, emiatt az edzést muszáj akkor is diétával kombinálni, ha nem rendelkezünk jelentős súlyfelesleggel, csupán a hasunk tájékára rakódik le a zsír.

A kockahas program szerves részeként minden vendégének mintaétrendet ajánl, amelynek követésével, vagy akár egyes elemeinek beépítésével, közelebb kerülhetnek a vágyott kockákhoz az általa javasolt étrendről külön cikkben olvashattok majd!

felső zsírégetők hasizomra

Tévhit, hogy a kockák az elvégzett hasizomgyakorlatoktól keletkeznek. Eleve kockás hasa van mindenkinek, mivel anatómiailag így alakult ki a test.

  • Eláruljuk a lapos has titkát
  • Most végre fény derül a kockahas mágikus titkára! | Well&fit
  • A has izomzatának edzése egyszerűen ! – SPEEDFIT

Ha nem látjuk a kockákat, annak az az oka, hogy zsírréteg fedi őket. Csinálhatunk több ezer felülést is, ha testzsírszázalékunk magas, nem fognak látszódni a kockák. Ez fordítva is igaz: minél alacsonyabb a testzsírszázalékunk, annál formásabb lesz a has körvonala. A nők ráadásul hormonális okokból eleve hajlamosabbak a has tájékára raktározni a zsírt, ezért is láthatunk több kockás hasú férfit, mint nőt.

A hasizom gyakorlatok végzése természetesen nem válik felesleges erőfeszítéssé, egy edzett hasizom kockái jóval látványosabbak.

felső zsírégetők hasizomra

A kockák vastagsága és barázdáltsága az edzések hatására egyre inkább láthatóvá válik. Rengeteg funkciója van, többek között fontos szerepet játszik a lélegzésben és gondoskodik a belső szervek épségének megőrzéséről. Az ágyéki gerinc hajlítását is lehetővé teszi, felülésekkor például ezt a tulajdonságát használjuk ki.

Zsírégető hasizom gyakorlatok (Felülések nélkül!)

Különböző élettani funkciókban, például köhögésnél, szülésnél, vagy épp hányásnál mind-mind fontos szerepet tölt be. A has izmainak óriási jelentősége van a testtartásban, a törzs stabilitásában is. Szerző: Váczy Anikó.