Nem alvás és fogyás


Miért nem tudok lefogyni? Ez állhat a háttérben! - EgészségKalauz

Aludd ki magad, ha fogyni szeretnél! Édesanyaként, főleg amíg még pici a gyerekek, az egyik legkritikusabb pont a mindennapokban az alvás.

fogyás mellékhatások

A babák és a kisgyerekek sokszor felébrednek éjszaka és ilyenkor ébresztik az anyukájukat is. Nem véletlen, hogy a kisgyerekes szülők többsége gyakran nem tudja magát rendesen kipihenni, reggel nyúzottan ébrednek és kialvatlanok.

  • Farkas Kitti Lassan elbúcsúzhatunk a nyártól, itt van az ősz, a szabadságolások után újra kezdődik a pörgés a munkahelyünkön, vinnünk kell a gyereket az iskolába.
  • Hizlal a kevés alvás! De hogyan? - HáziPatika
  • Kávé segít a fogyásban

Ez az állapot pedig sajnos napról napra fokozódik. Itt kell megemlítenünk, hogy az alváshiány mennyire nem barátja a fogyásnak!

krió fogyókúra

Az alvás valóban hatással lehet a fogyásra? Igen, ez bizony így van!

EXTRA AJÁNLÓ

Ha nem alszod ki magad rendesen, akkor előfordulhat, hogy nem fogsz tudni fogyni, de még akár az is, hogy a súlyod gyarapodni fog. Miért történhet meg mindez? A kialvatlanság negatív hatással van az anyagcsere működésére, jelentősen lelassítja azt. A kutatók szerint a jelenség hátterében a homeosztázis, vagyis a szervezet belső egyensúlyának fenntartásáért felelős folyamatok állnak.

  1. Fogyni a mellékvese kimerültsége után
  2. Aludd ki magad, ha fogyni szeretnél! - blog, Gyerünk, anyukám | Gyerünk, anyukám!
  3. Nincs fogyás alvás nélkül! - Alakorvoslás Blog
  4. Nottevit Skinny Sleep - Jól alszom, jól érzem magam, jól nézek ki!
  5. Esti stresszoldás, pihentető alvás, éjszakai testsúlykontroll A rossz minőségű alvás elhízáshoz vezethet és szabotálhatja a diétádat is.
  6. 6 ok, amiért az alvás fogyaszt | Well&fit

Ha rövidebb ideig kevesebbet nem alvás és fogyás, akkor értelemszerűen többet vagy ébren, ezért a szervezeted először elkezd spórolni a kalóriafelhasználással, hogy a normál működést fenn tudja tartani. Magyarul raktározni, tartalékolni kezd, hogy ébren tudj maradni és emellett még éhséggel is reagál, hogy jelezze, több kalóriára van szüksége, hogy dolgozni tudjon.

Az alváshiány pedig felpörgeti az éhségérzetért felelős hormonokat, egyúttal lassítja azoknak a hormonoknak a működését, amelyek a teltségérzetért felelősek. Nem véletlen, hogy amikor a kialvatlanság miatt fáradt az ember, akkor nem ritkán éhes is és nem zöldséget szeretne rágcsálni, hanem magasabb kalóriatartalmú, gyorsan energiát adó szénhidrátokra vágyik.

Szóval, ha nem alszol eleget, akkor nagyobb a valószínűsége, hogy hízni kezdesz, vagy legalábbis stagnál majd a testsúlyod.

A diéta időszakában pedig a hízás vagy akár a stagnálás is felfogható vereségként, amire az egyetlen gyógyír valami csokis és tejszínhabos.

Belevágott az életmódváltásba, de nem akarnak olvadni a kilók? Elmondjuk, mi állhat a háttérben.

Kutatások igazolják Számtalan kutatás és vizsgálat foglalkozott már az alvás és fogyás kapcsolatával. Sőt, már egyetlen éjszakányi alvásmegvonás is rontja az inzulinérzékenységet! Érdemes tudni: ha nem alszod ki magad, akkor emelkedik a kortizol-szinted is, ami a stresszhormon. Ha ez a nap nem alvás és fogyás magas, akkor bizony alvási nehézségeket és álmatlanságot is okozhat — tehát hiába fekszel le időben, nem biztos, hogy el fogsz tudni aludni, viszont idővel éhes leszel, mert energiára szükséged van.

lgd 4033 fogyás

Ez bizony egy ördögi kör. Az alvás tehát nagy hatással van a fogyásra éppúgy, mint életünk szinte minden területére A kialvatlanság esetében minden mindennel összefügg Sok anyuka éli úgy a napjait, hogy igyekszik mindent tökéletesen csinálni, a gyerekekkel foglalkozni, a háztartást vezetni és miközben mindenre odafigyel, önmagára már nem jut ideje.

Hogy nyugodtan tudjon lefeküdni, mindennek készen kell lenni, azonban mire az összes teendőjével elkészül már annyira fáradt és feszült, hogy vagy túl keveset alszik, vagy az alvás nem pihentető számára.

Fogyni szeretne? Figyeljen jobban az alvására!

Miközben persze arra vágyik, hogy végre egyszer rendesen kialhassa magát. Ez teljesen érthető, hiszen alváshiányosan nagyon nehéz koncentrálni és mindent megcsinálni, fogyni pedig még nehezebb.

Végre itt a jó idő, egyre kevesebb réteg ruhát kell hordanunk és lassan, de biztosan beindul a strandszezon. A tavasz kezdete a fogyókúrázók számára legalább akkora motivációt jelent, mint az újévi fogadalmakat követő év eleje. Egyre több embert látni gyümölcslével a kezében, méregtelenítünk, kozmetikushoz megyünk és a megcsappant lelkesedés után a fitnesztermek újra teljes létszámmal üzemelnek. Vagyonokat költünk arra, hogy szépek és egészségesek legyünk. Csak egy valamiről vagyunk hajlamosak megfeledkezni: a pihentető alvás fontosságáról… Mi tavaly ilyenkor egy spinning órára neveztünk be Miközben sokszor sportot űzünk a kialvatlanságból, nem értjük, hogy a testmozgás és a megfelelő étrend mellett miért csak alig-alig olvadnak le pluszkilók.

A sikertelenség pedig egyenes út lehet az elkeseredéshez és a hízáshoz egyaránt. Az alvásminőség romlása már azelőtt megkezdődik, hogy egy anya életet adna a gyermekének: nagy pocakkal aludni igencsak kényelmetlen, és ott az állandó nyomás, ami a hólyagra nehezedik, ami miatt sűrűn kell még éjjel is a mosdóba menni.

A szülés után pedig óránként kelni kell a picihez, etetni, ringatni. Ez testileg és lelkileg egyaránt fárasztó munka.

Anyagcsere, étvágy és alvás

Azt viszont soha ne felejtsd el, hogy nem te csinálod rosszul. A legtöbb édesanya átmegy ezen az időszakon. A Gyerünk, anyukám közösségének tagjai sem kivételek, sokan küzdenek közülük a mai napig is alváshiánnyal. Viszont egy kis mozgás ebben is nagy segítségedre lehet.

Nem segít a hétvégi „felzárkóztató" alvás sem

Hogy mennyit alszanak ezek az anyukák átlagosan éjjelente? Ők viszonylag szerencsések, hiszen az alvásuk nem alvás és fogyás a fogyásra inkább jó, mint rossz. Tippek, hogy sikeres legyen a fogyás: Ha teheted, dőlj le napközben, amikor a babád is alszik.

Ha nem is mindennap, de heti alkalommal engedd meg magadnak, hogy ebéd után te is pihenj egy kicsit. A kialvatlanság hatása miatt te is szénhidrátra vágysz, de próbálj meg óvakodni a cukros ételektől.

Igyekezz fehérjében gazdagon étkezni, hogy laktasson, nasinak pedig rágcsálj olajos magvakat, naponta egy maréknyi belefér!

További cikkeink a témában

Itt fontos viszont megjegyezni, hogy a szoptatás időszakában kiütést okozhat a babánál, ezért kezdetben csak pár szemmel próbálkozz! Kávé csak mértékkel! Reggel és kora délután belefér egy bögre kávé, de ne ezen élj! Igyál sok folyadékot, főleg vizet, esetleg cukrozatlan teát.

A mozgás feltölt energiával, ha heti 3-szor megpróbálsz egy kicsit mozogni, jobban fogod magad érezni, jobban fogsz tudni aludni, és még a fogyás beindításában is segít majd.

Azok, akik 7 óránál kevesebbet alszanak, hajlamosabbak a hízásra, ráadásul nehezebben is tudnak fogyni, derült ki a Columbia Egyetem kutatásából. Ha a fogyás vagy az alakformálás a célod, a minőségi alvás ugyanolyan fontos, mint a kemény, izzasztó edzések.

Fontos tudni tehát, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű alvás nélkül nincs sikeres fogyókúra, de egy kis odafigyeléssel, helyes táplálkozással és testmozgással biztosan el fogod érni a célod! Tetszett nem alvás és fogyás cikk?

cipők a fogyáshoz

Oszd meg! További blog cikkek.